loading...
عسل فان
آخرین ارسال های انجمن
Yosef بازدید : 100 چهارشنبه 1393/02/10 نظرات (1)

همه چیز در مورد تعیین قیمت جدید بـنـزیـن


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همانطور که شما دوستان اطلاع دارید هم‌زمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و در راستای آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی، از بامداد جمعه گذشته قیمت‌های جدید سوخت اجرایی شد. بدینصورت که
قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 700 تومان و هر لیتر بنزین آزاد 1000 تومان از سوی دولت تعیین شد.

همچنین از این پس
هر لیتر گازوئیل 250 تومان، هر لیتر بنزین سوپر سهمیه‌ای ۸۰۰ تومان، هر لیتر بنزین سوپر آزاد 1100 تومان، هر متر مکعب سی ان جی 450 تومان و هر لیتر بنزین تحویلی به خودروهای دولتی با نرخ آزاد و معادل 1000 تومان محاسبه می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بنابراین گزارش، اوایل هفته گذشته رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که قرار است افزایش قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، از اواخر هفته عملیاتی شود. با این اقدام فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها که محوریت اصلی آن آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی بود، کلید خورد. گفتنی است در زمان محمود احمدی‌نژاد بنزین از 100 تومان به 400 تومان رسید و در گام فعلی این افزایش نرخ از 400 تومان به 700 تومان می باشد.

دولت مصمم است تا با استفاده از منابع حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و درآمدهای ناشی از افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، چرخ تولید را به عنوان محرک اصلی اقتصاد به حرکت در آورد.
براساس تصمیم دولت، سهمیه‌های بنزین 400 تومانی موجود در کارت‌‌های سوخت‌ سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها کماکان معتبر است و نمی‌سوزد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، میزان سهمیه ماهانه همه خودروها طبق روال قبل خواهد بود و مانند گذشته سهمیه کامل ماهیانه خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها به کارت‌های سوخت آنها تخصیص می‌یابد. بر اساس این اطلاعیه، سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم از زمان تغییر نرخ برای باقیمانده اردیبهشت ماه با نرخ‌های جدید به کارت‌های آنها تخصیص می‌یابد.


خداحافظی پمپ بنزین‌ها با ریال و تغییر واحد ریال به تومان


شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تشریح برنامه جدید عرضه بنزین با قیمت بیش از 9999 ریال در جایگاه‌های سوخت، اعلام کرد: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها
تعیین قیمت بنزین به جای واحد ریال به تومان در نمایشگر تلمبه‌ها عرضه خواهد شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن حاج محمدرضا رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور، قبل از تعیین نرخ جدید بنزین با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی جایگاه های سوخت برای عرضه بنزین و گازوئیل با قیمت های جدید آماده هستند، گفت: اما یکی از مشکلات آن است که در صورتی که بنزین به بیش از 9999 ریال افزایش یابد امکان نمایش قیمت های جدید بخاطر 5 رقمی بودن در تلمبه وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه در نمایشگر تلمبه جایگاه‌ها تا چهار رقم بیشتر را نمایش نمی دهند، تصریح کرد: از این رو امکان نمایش قیمت بنزین بیش از 9999 ریال فراهم نیست و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم تاکنون اقدامی برای حل این مشکل نکرده و مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار نصب مقوا به جای نمایشگر دیجیتالی در جایگاه‌های سوخت هستند.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


با اعلام این مشکل جدید عرضه بنزین با قیمت های بیش از 9999 ریال در جایگاه‌های سوخت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برنامه جدید عرضه بنزین با قیمت های بیش از 9999 ریال را تشریح کرد و این در حالیست که با توجه به پنج رقمی شدن نرخ بنزین، ضرورت وجود یک رقم دیگر برای نمایش نرخ و مقدار بنزین در پمپ ها احساس می شود.

در گزارش اخیر بازرسی فنی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی ایران آمده است،
بخاطر پنج رقمی شدن نرخ بنزین، تغییر واحد ریال به تومان به عنوان راهکاری برای حل این موضوع پیش بینی شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هم اکنون نزدیک به 3 هزار باب جایگاه عرضه بنزین در کشور فعال هستند و این جایگاهها با بهره گیری از حدود 14 هزار تلمبه و بیش از 26 هزار نازل، سوخت رسانی به خودروها را در سراسر کشور انجام می دهند.


نحوه استفاده از بنزین 400 و 700 تومانی موجود در کارت‌های سوخت


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مصرف کنندگان سوخت باید دقت کنند در صورت وجود سهمیه 400 تومانی در کارت‌های خود تنها قادر به مصرف این سهمیه تا اتمام آن هستند و پس از پایان سهمیه 400 تومانی می‌توانند از سهمیه بنزین 700 تومانی شارژ شده در کارت‌های خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همزمان با اینکه گفته می‌شود مردم نگران سهمیه بنزین 400 تومانی موجود در کارت‌های سوخت خود نباشند و این سهمیه کماکان معتبر خواهد بود، اما برخی مصرف کنندگان هنوز در این فکر هستند که هنگام سوخت گیری چگونه بنزین 400 و 700 تومانی وجود در کارت‌هایشان تفکیک می‌شود؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با اعلام نرخ‌های جدید بنزین از بامداد روز جمعه،‌ بازهم بنزین سه نرخی شد و همزمان نیز گفته شد که علاوه بر بنزین با نر‌خ‌های جدید 700 و 1000 تومان کماکان بنزین 400 تومانی معتبر خواهد بود،‌ اما در این میان چگونگی تفکیک این دو نرخ در کارت‌های سوخت است که برخی مصرف کنندگان را با گمانه‌زنی‌هایی همراه کرده است که نکند بنزین 400 تومانی موجود در کارتشان به یکباره بسوزد و یا قابل مصرف نباشد؟

در این باره یکی از مسئولان نفتی به خبرنگار ایسنا گفت که هنگام وارد کردن کارت سوخت به پمپ،‌ گزینه استفاده از بنزین 400 و یا 700 تومانی بر روی نمایشگر دیده می‌شود که خود دستگاه چگونگی مصرف را نشان می‌دهد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به گفته وی،‌ مصرف کنندگان باید دقت کنند تا زمانی که سهمیه 400 تومانی در کارت‌های سوخت موجود است، دیگر قادر به استفاده از بنزین 700 تومانی شارژ شده نیستند، چرا که ابتدا باید سهمیه 400 تومانی موجود در کارت‌های سوخت تمام شود و پس از آن بنزین سهمیه‌ای 700 تومانی استفاده شود که نمایشگر این وضعیت را نشان می‌دهد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بر این اساس سامانه سوخت کشور به گونه‌ای طراحی شده است که تا زمان باقی بودن سهمیه 400 تومانی در کارت سوخت، سهمیه با نرخ 700 تومان در کارت شخص فعال نخواهد شد و در صورت صفر بودن سهمیه 400 تومانی، نمایشگر فقط وضعیت بنزین 700 تومانی را نشان می‌دهد.

با اعلام نرخ‌های 700 و 1000 تومانی بنزین به صورت سهمیه‌ای یارانه‌ای و آزاد بنزین‌های 400 تومانی موجود در کارت‌های سوخت همچنان معتبر است و گفته شده است تا زمان اتمام این سهمیه‌ها این نرخ معتبر است.
به گفته مسئولان دولتی در حال حاضر بیش از دو میلیارد لیتر بنزین 400 تومانی به صورت ذخیره در کارت‌های سوخت باقی است.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


طی روزهای اخیر شبهاتی برای برخی مصرف کنندگان به وجود آمده است که چگونه هنگام استفاده از کارت سوخت، بنزین 400 تومانی از 700 تومانی تشخیص داده می‌شود. در همین رابطه نیز مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به بنزین 400 تومانی ذخیره در کارت‌های سوخت گفت که سوخت ذخیره برای خودروهای شخصی نزدیک به یک میلیارد و 900 میلیون لیتر و برای موتورسیکلت‌ها 500 میلیون لیتر است.
 

سهمیه بنزین تاکسی‌ها هم 700 تومانی شد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بنا به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید و به نقل از خبرگزاری مهر؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورد‌ های نفتی ایران از تبدیل سهمیه بنزین 400 تومانی واریزی اردیبهشت ماه تاکسی و خودروهای عمومی به سهمیه بنزین 700 تومانی خبر داد و اعلام کرد: سهمیه بنزین 400 تومانی فقط برای چهار روز ابتدایی اردیبهشت ماه قابل استفاده بود.

محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تشریح محدودیت های جدید برای ذخیره سازی بنزین 400 تومانی خودروهای عمومی، اعلام کرده است: خودروهای عمومی بر خلاف خودروهای شخصی تنها ١٠ درصد از سهمیه بنزین خود را می توانند به مدت یک ماه ذخیره کنند.

از این رو پس از اجرای طرح ابطال 90 درصد سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای باقی مانده در کارت هوشمند سوخت خودروهای عمومی و تاکسی‌ها، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم از حذف سهمیه بنزین 400 تومانی خودروهای عمومی برای اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره دلایل
تغییر سهمیه بنزین 400 تومانی به بنزین 700 تومانی خودروهای عمومی و تاکسی ها، گفت: فقط قرار بود قیمت بنزین در 4 روز ابتدایی اردیبهشت ماه همچون گذشته مصرف و 26 روز باقیمانده براساس نرخ های جدید بنزین محاسبه شود.

این در حالی است که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور 31 فروردین ماه سال جاری با صدور اطلاعیه‌ای، با اشاره به واریز سهمیه بنزین 400 تومانی برای خودروهای عمومی و تاکسی‌ها، تاکید کرده بود: با تثبیت قیمت سهمیه‌ای بنزین خودروهای عمومی، کرایه‌ها نباید افزایش یابد.

همزمان با تبدیل سهمیه بنزین 400 تومانی به سهمیه 700 تومانی خودروهای عمومی، دور جدید ابطال سهمیه ویژه بنزین خودروهای عمومی که در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی نیستند آغاز شده است.

بر این اساس از سال گذشته طرح سامان دهی سهمیه ویژه بنزین برخی از خودروهای عمومی، موتورسیکلت و خودروهای فرسوده در دستور کار قرار گرفته و در مجموع از سال گذشته تاکنون سهمیه ویژه بنزین چهار میلیون و 700 هزار قطعه کارت خودروهای عمومی سوزانده شده و به سهمیه عادی تبدیل شده است. مسئولان دولت اعلام کرده اند: در مجموع تاکنون با اجرای این طرح به طور متوسط روزانه حدود هشت میلیون لیتر در مصرف بنزین نیمه یارانه ای کشور صرفه جویی شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    خواننده مورد علاقه شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 853
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 508
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 2,190
  • بازدید سال : 9,873
  • بازدید کلی : 1,017,610
  • رتبه الکسا سایت